Annonsering
NTT Woodnet erbjuder prisvärd och effektiv marknadsföring som vänder sig direkt till din målgrupp inom träindustrin.Du kan annonsera både i print, på webbplatsen och i vårt nyhetsbrev som vi skickar till 11526 personer i branschen.
Kontakta:
Roger Folhammar
Account Manager
+46 (0)73 682 53 09
roger.folhammar@nordiskemedier.se
Robin Levisson
Key Account Manager - Platsannonser
+46 (0)70 226 57 98
robin.levisson@nordiskemedier.se
Printannonsering
NTT och Woodnet har varit en del av Svensk träindustri under en mycket lång tid. Träindustrin står inför en period av stark tillväxt och förändring. Vi bevakar både industri, politik och marknadsutveckling.
Woodnet är ett bra sätt att hålla sig informerad om vad som sker i branschen. Tidningen NTT ger dig möjligheten till fördjupade kunskaper i olika områden och våra seminarier och utbildningar tar dig ytterligare några steg mot att få en förståelse för vilka möjligheter skogens produkter ger oss i den moderna samhällsutvecklingen.
NTT/Woodnets främsta målgrupper är alla som arbetar med och säljer trä, de som bygger maskiner för sågverksindustri och träbearbetning, de som arbetar med samhällsbyggnad, arkitektur och politiken runt branschen.
Att annonsera i NTT ger dig möjlighet att påverka alla de människor som styr vår vardag.
Medieinformation 2025 - Ladda ner här
Media information in English 2025 - Download here
Medieinformation 2024 - Ladda ner här
Media information in English 2024 - Download here
Materialspecifikation - Ladda ner här
Submission of Ads - Download here
Prepresspaket - - Ladda ner här (Zip)
Medlemskap och digital annonsering
Ett medlemskap kostar 12. 900 kr/år. Läs mer om medlemskap. Nedanstående priser och kampanjer förutsätter medlemskap. Priser för icke-medlemmar är det dubbla.
Bli Medlem - Ladda ner här
Annonspaket
Öka din synlighet online med våra förmånliga paket. Kontakta vår säljavdelning för mer information, roger.folhammar@nordiskemedier.se
Annonsering på portalen - desktop och mobil
Vår site är responsiv och annonserna anpassar sig till den skärm de visas på. Vi hjälper dig gärna med förslag till dina annonser.
Skicka ert annonsmaterial för nyhetsbrev och portal till vår marknadsavdelning på annons@nordiskemedier.se
Specifikationer annonsering - Ladda ner här
Specifications advertising - Download
Annonsering i nyhetsbrevet
Specifikationer annonsering - Ladda ner här
Specifications advertising - Download
Jobb i fokus
Med Jobb i fokus syns ni på startsidan på woodnet.se med logotyp och aktuell tjänst. Förutom en fantastik möjlighet att attrahera passiva jobbsökare blir detta också riktigt bra marknadsföring riktad mot hela er bransch ni visar att ni finns där ute, satsar och rekryterar.
Detta ingår vid en annonspublicering på woodnet.se
• Platsannons i upp till 30 dagar på woodnet.se
• Platsannons i upp till 30 dagar även synligt via mobil och platta
• Synlighet i vårt Nyhetsbrev som når ut till 11 700 personer i branschen! (Svårslaget)
• Bannerplats på startsidan på woodnet.se synlig med både företagslogotyp och aktuell tjänst
Med detta paket når ni som kunder effektivt både aktiva och passiva kandidater inom precis rätt målgrupp!
Pris 8900kr.
Kontakt
Robin Levisson
+46 (0)707 762618
robin.levisson@nordiskemedier.se
Nativeannonsering
Vi erbjuder nativeannonsering – en annonsmärkt artikel som ligger integrerad i det övriga redaktionella flödet på nyhetsbrevet och sajten. Nativeartikeln syns som en puff på startsidan och som en artikel som är sökbar och delningsbar på sociala medier även efter att den tagits bort från startsidan. Ett relevant nativeinnehåll som adderar verkligt värde för läsarna får ofta mycket bra genomslag.
Artikeln utformas så att användaren upplever den som en naturlig del av plattformen och får gärna innehålla en positiv nyhet eller historia om er verksamhet. Det finns möjlighet att använda bilder och länka till en video.
Pris 15 000 kr/vecka inkl. telefonintervju av textförfattare.
Mer om nativeannonsering – Ladda ner här
Information about Native-advertising in English - Download
Information
Riktlinjer för annonsörer
Det ska tydligt framgå för läsarna på NTT Woodnet vad som är en annons och vad som är redaktionell text. Annonser måste därför skilja sig från layouten - både på portalen och i nyhetsbrevet, så att läsarna inte vilseleds och tror att en annons är en artikel som skrivits av redaktionen.
I allmänhet uppmanas annonsörer att använda ett annat teckensnitt än vårt. På webbplatsen visas ordet Annons automatiskt precis ovanför bannern, i nyhetsbrevet ska ordet Annons tydligt visas högst upp i annonsen om det inte är alldeles uppenbart att det är en annons - detta för att följa marknadsföringslagen.
Om vi anser att annonsen är för nära redaktionella texter, kommer vi att begära att teckensnittet ändras och/eller lägga till företagslogotypen, så att det är uppenbart att det är en annons. Detta görs för att följa de regler som utfärdats av konsumentverket.
Allmänna villkor för annonsering och event - Ladda ner här