Akzonobel varvar upp inför Formel 1-säsongen
Förutom att Akzonobel fortsätter som McLaren Racings officiella färgpartner är bolaget nu också partner inom hållbarhet vilket leder till ett ännu mer integrerat sätt att tillsammans designa och utveckla högkvalitativa lösningar.
Båda parter har identifierat ett antal olika initiativ som kommer att bredda det strategiska partnerskapet ytterligare. Det kommer att tillföra värde inom flera områden och inkluderar bland annat; gemensam teknisk konsultation, utforskande av ytterligare möjligheter för innovation och utbyte av personal.
– Vi är väldigt stolta och glada över att stärka vår relation med en viktig och långvarig partner, tillsammans kommer vi nu åstadkomma ännu mer, säger Patrick Bourguignon, Director Automotive and Specialty Coatings business hos Akzonobel. Vårt gemensamma fokus på högsta prestanda och banbrytande innovation kommer att driva oss framåt och tillföra ytterligare en dimension till vår framgång.
Matt Dennington, Director of Partnerships hos Mclaren Racing, säger att han ser fram emot nästa kapitel i företagens långvariga relation.
– Vi kommer att fördjupa vårt samarbete och Akzonobel kan bidra till vår mission att bli ett mer hållbart racingteam.
Akzonobel och Mclaren inledde sitt samarbete redan 2008. Flera framsteg och utveckling av lackeringstekniker och färgprodukter har gjorts under åren och bidragit till framgångarna för Mclarens Formel-1 bilar, men även till innovationer inom andra industrier.
Årets Mclarens Formel-1 bil, MCL36, presenteras i mitten av februari. Testkörningarna inför den kommande F1 säsongen börjar den 23 februari och Grand Prix-premiären äger rum i Bahrain den 20 mars.