23948sdkhjf

Enklare kommunikation för Beijer-kunder

Ny tjänst ska minska missförstånd mellan hantverkare och kunder.

I går skrev Woodnet om Ireno, Beijers nya partner. Nu lanserar Ireno en digital tjänst som ska underlätta kommunikationen i hantverksprojekt mellan hantverkare och deras slutkunder. Beijers kunder kan använda tjänsten extra förmånligt. 

Hantverksprojekt ligger högt upp på konsumentverkets lista över klagomål och ofta handlar det om att hantverkare och slutkund haft svårt att kommunicera, skriva avtal eller att betalning uteblivit eller ändrats. Den digitala tjänsten som nu lanseras följer ett renoveringsprojekt från början till slut och minskar riskerna för missförstånd och konflikter mellan hantverkaren och deras slutkund. Tjänsten innehåller bland annat digitala avtal, en app för dokumentation under projektets gång och ett deponeringskonto för att betalning ska kunna säkras.

– Ireno passar mycket bra in bland våra tjänster, som sedan tidigare innehåller bland annat hjälp med att hitta byggprojekt, logistiklösningar och byggrådgivning. Kommunikation och missförstånd i byggprojekt är en stor utmaning för våra kunder och vi har länge önskat att det fanns en opartisk plattform som Ireno för hantverkare och kund att mötas på, säger Johan Ellwén, kommersiell chef på Beijer byggmaterial.

Tjänsten hanteras av hantverkaren som registrerar sina projekt på en webbplats. Via en specialsida kan Beijers kunder sedan använda tjänsten. Det kostar inget att ansluta sig och det finns ingen månadsavgift. Avgiften beräknas på byggprojektets värde.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078