Woody satsar på kommunikation
Bygghandeln är en bransch som klarat sig bra under våren och sommaren trots Corona. Samtidigt är konkurrensen hård. Woody Bygghandel, som med cirka 50 lokala delägare och över 100 anläggningar riktar sig mot både proffskunder och konsumenter, har inlett ett samarbete med ID kommunikation för att göra en offensiv satsning.
– Vi har sökt efter en fullservicebyrå och partner som kan agera som en del av vårt team, snarare än en extern konsult. ID har gedigen erfarenhet av uppdragsgivare inom vårt område och har kunnat visa upp en bra förståelse för vår affärsmodell och filosofi, säger Mikael Tykesson som är Woodys marknadschef.
Malmöbaserade ID kommunikation har satt ihop en arbetsgrupp som ska kunna hantera och samordna en stor bredd av uppdrag för kunden. Uppdragen omfattar marknadsföring mot byggkedjans externa målgrupper såväl som interna kommunikationsinsatser till kedjans handlare. Som en del av samarbetet kommer dessutom projektledaren Eva Kronfält Thorvinger att arbeta på Woodys kontor ett par dagar i veckan.
– Det är glädjande att det finns företag som vågar satsa offensivt i dessa osäkra tider, säger Pia-Karin Åkesson som är vd på ID kommunikation.