Holmen vill vidareutveckla sitt varumärke
"Ett starkt gemensamt varumärke stöder affärsområdenas arbete"
Varumärkesprojektet beräknas vara klart för aktivering till hösten 2019, men redan nu har en insiktsfas påbörjats. Ambitionen är att presentera delar av det visuella uttrycket redan under våren nästa år.
– Vi har en oerhört stark kommunikativ kärna i det att mycket av vår affär också bidrar till ett bättre klimat. Det är något som går som en röd tråd genom koncernens alla affärsområden. Vi måste nu bli tydligare i hur vi ser ut och vad vi säger för att stärka och för att fler ska ta till sig det positiva grundbudskapet. Ett starkt gemensamt varumärke stöder affärsområdenas arbete och i förlängningen hela koncernens lönsamhet, säger Stina Sandell, hållbarhets- och kommunikationsdirektör på Holmen, till Skog Supply.
FAKTA
Holmen
Holmens affärsidé är att äga och förädla skog. Skogsinnehavet utgör basen för verksamheten, ett kretslopp där råvaran växer och förädlas till allt från trä för klimatsmart byggande till förnybara förpackningar, magasin och böcker. Skogen brukas för att ge god årlig avkastning och stabil värdetillväxt medan industrin drivs med fokus på lönsamhet och ökad förädling.
Källa: Holmen