Norrlands trä nylanserar
Med en helt ny profil och ett designsamarbete med stylisten Lotta Agaton nylanserar Härnösandsföretaget Norrlands trä sitt varumärke. Målet är att fler ska få upp ögonen för hållbar inredning.
Sedan starten 1964 har Norrlands trä haft som affärsidé att förädla de norrländska skogarna till träpaneler och trägolv med hög kvalitet. När företaget nu tar nästa steg är det med ett starkare designfokus, en interaktiv webbplats och sociala medier. Målsättningen är att marknadsföra hållbar inredning.
Den nya webbplatsen ska göra det enkelt att navigera bland de olika produkterna och genom ett designsamarbete med stylisten Lotta Agaton kan besökaren ta del av nya sätt att inreda med trä. – Lotta fick fria händer och hon har använt våra produkter på ett väldigt kreativt sätt, säger Maria Nivfors, marknadskommunikatör vid Norrlands trä.
Nästa år planerar Norrlands trä att ta ytterligare steg med inspiration och utbildningar.