Beijer Byggmaterial stöttar Mustaschkampen
"Det känns viktigt"
– Förra årets insats var mycket uppskattad och i år tar vi klivet upp ytterligare en nivå genom att även aktivera våra leverantörer. Tillsammans kommer vi bygga upp ett blått kampanjtorg på våra byggvaruhus där överskottet av försäljningen går till Mustaschkampen och deras forskning kring prostatacancer. Precis som förra året har vi också tagit fram en specialmeterstock med den klassiska mustaschsymbolen, säger Peter Austler, marknadschef hos Beijer Byggmaterial, i pressmeddelandet.
Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom. Mer pengar behövs i kampen mot prostatacancern, till forskning för bättre diagnos- och behandlingsmetoder och opinionsbildning kring manlig hälsa.
– Det känns viktigt att vi på Beijer är med och stödjer kampen mot denna sjukdom som påverkar så många människor och familjer dagligen. Dessutom blir vi en viktig budbärare ut mot våra kunder genom att vi uppmärksammar kampanjen. Vi bygger dom som bygger varje dag och därför känns det givet att vi stöttar detta initiativ, säger Peter Austler.