23948sdkhjf

Sågverksfolk sprang i Valutec:s färger

Tioårsjubileum för spänstigt seminarium

När Lidingöloppet avgjordes i helgen var det tionde året som Valutec var på plats tillsammans med kunder från hela världen. Företaget har sedan 2008 bjudit in kunder verksamma inom sågverksindustrin till terrängloppet och lockade i år cirka 30 deltagare från Sverige, Finland, Japan och Österrike. Sammanlagt har Valutecs satsning inneburit cirka 4 600 löpta mil, som annars inte skulle ha blivit av. Det motsvarar mer än ett varv runt jorden.

– Det var en ögonöppnare när vi gjorde ett litet bokslut över de här tio åren. Vi är stolta över att ha hittat ett sätt att kombinera seminarium med en långsiktig friskvårdssatsning, säger Eric Johansson, marknadschef på Valutec.

Totalt sprang medarbetare från 16 olika företag i Valutecs färger i årets Lidingölopp. Bland dem fanns bland annat Martinsons, Vida, Siljan Timber samt finska Pölkky och österrikiska Hasslacher.

– Det är inte så ofta som våra kunder träffas över nationsgränserna. Därför är Lidingöloppet också ett tillfälle att utbyta erfarenheter från yrkeslivet på ett sätt som inte finns på så många ställen, säger Eric Johansson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093