23948sdkhjf

Så skapade XL-Bygg sin senaste reklamkampanj

Mer än bara en kampanj, enligt bolaget själva.
I sin senaste kampanj tackar XL-Bygg sina kunder för att de får vara med och hjälpa till i byggprojekten. Men det är inte bara en reklamkampanj – det är ett långsiktigt arbete för att befästa positionen som branschens bästa lagspelare. Det låter man meddela via ett pressmeddelande.

När XL-Bygg analyserade sin position framgick det tydligt att det var deras engagemang och deras ”det-fixar-vi”-attityd som kunderna uppskattade mest.

– Vi uppfattas helt enkelt som branschens bästa lagspelare och det är en position som vi nu ska befästa, både internt och externt, säger Erik Öhlin, marknadschef på XL-Bygg, i pressmeddelandet.

Internt arbetar XL-Bygg med att stärka lagkänslan och öka kompetensnivån hos alla sina anställda, oavsett position.

– Alla våra medarbetare ska känna samma stolthet och glädje över att få vara en del av våra kunders arbetslag. För det är de verkligen, säger Erik.

Det är också i den stoltheten och glädjen XL-BYGG tar avstamp i sin nya reklamkampanj.

– Vi tackar helt enkelt våra kunder, både proffsbyggare och gör-det-självare, för att vi får vara en del av deras bygglag. Det är ju det som driver oss. När våra kunder bygger något bra, så kan vi säga: ”Det där har vi faktiskt hjälpt till med”, säger Erik.

De nya reklamfilmerna visar därför riktiga projekt, med riktiga kunder och riktiga XL-Bygg-medarbetare och landar i kampanjmeningen ”Tack för att vi får hjälpa till”. Det är visserligen dramatiserat, men projektet, byggaren och XL-Bygg-medarbetaren är äkta.

Hela den kommunikativa plattformen togs fram i samarbete med XL-Byggs reklambyrå, Falck & Co, som i sin tur tog hjälp av B-Reel Films (BRF) för att producera filmerna. Radiospottarna producerades av Falck & Co tillsammans med Beppo Ljudproduktion.

– Men det här är mer än en reklamkampanj. Det är ett upprop till alla våra 130 anläggningar och alla våra 2 400 medarbetare. Och en uppmaning åt dem att sträcka på ryggen och vara stolta över alla fina byggprojekt de är en del av. Våra kunder är med och bygger samhället och vi är tacksamma över att vi får hjälpa till, avslutar Erik Öhlin.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082