23948sdkhjf

Kampanj i UK får ny ledare

Svenskt Trä:s kampanj i Storbritannien för träanvändning, Wood for Good, får en ny kampanjdirektör. Fokus under 2016 är att lyfta fram fördelarna med trä som byggmaterial i utmaningen ”en miljon nya bostäder i Storbritannien till 2020”.
Wood for Good utbildar beslutsfattare, konsumenter och professionella för en ökad träanvändning. Nu har projektet rekryterat en ny kampanjdirektör med lång internationell erfarenhet. Christiane Lellig, som är född i Tyskland, har tidigare arbetat med marknadsföring och kommunikation inom anläggning- och miljösektorn.

–Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Christiane. Hon har den kompetens, erfarenhet och det strategiska synsätt som krävs för att leda Wood for Good vidare. Christiane börjar på Wood for Good i en tid när stort fokus ligger på träets roll för att lösa boendefrågan i Storbritannien; behovet av en miljon nya bostäder fram till 2020, vilket realistiskt bara kan uppnås genom att acceptera trä och industriellt träbyggande, säger Mikael Eliasson, direktör för Svenskt Trä.

Kampanjen startar med en serie av fyra inspirerande konferenser över hela Storbritannien och publiceringen av ”The Modern Timber House” av ansedda arkitekten Peter Wilson om användningen av trä i en rad olika byggnader.

Wood for Good Ltd. ägs gemensamt av Svenskt Trä och Confor (brittiska sågverken). Dess finansiering kommer från Svenskt Trä, de brittiska sågverken samt från företag inom den brittiska träindustrin samt Forestry Commission Scotland.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.048