23948sdkhjf

Spotify: Skogsindustrin borde vända insidan ut

Vid den inledande kvällen under Skogsnäringsveckan var den vanligaste åsikten att skogsindustrin är bra på allt utom att visa upp sig utåt. – Skogsindustrin är som en glassig tidning fast tvärtom, menade Katarina Berg, HR-chef vid Spotify, I stället för att vara ihåliga inuti har ni massor av bra innehåll – men utsidan borde vara mer glassig!
Det inledande kvällspasset i Skogsnäringsveckan bestod förutom Katarina Berg av två paneler; en med vd-ar och en med HR-chefer. Den vanligaste repliken var som sagt en variant på den som Spotify-chefen formulerade mest träffande: skogsindustrin har mycket att erbjuda både miljökämpar och ungdomar som söker ett yrke. Inga geniala lösningar på hur detta ska marknadsföras presenterades, kanske kom Ulf Larsson, SCA, närmast när han sammanfattade branschens utmaningar med orden ”systematiskt målmedvetet arbete”.

Mer om Skogsnäringsveckans panel kan du läsa i NTT nr. 4 2016 som kommer ut på fredag, den 15 april. Mer kommer även på woodnet.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078