Edsbyns största sponsor är SP Fönster
Kopplingen mellan stark industri och stark idrottsrörelse på samma ort är självklar. SP Fönster fortsätter därmed partnerskapet med bandylaget.
– Med en stark industri och en stark idrottsrörelse på samma ort, känns ett sponsoravtal helt rätt. Edsbyns IF Bandy är framgångsrika inom svensk bandy och vi ligger i topp bland europeiska fönstertillverkare. Det finns även en självklar koppling mellan bådas långsiktiga satsningar inför framtiden. För Edsbyns IF Bandy handlar det om ett stort fokus på ungdomar och för vår del om ett fortsatt ansvarstagande kring miljötänk vid fönsterproduktion. Det säger Beatrice Kortner Henriksson, VD för Svenska Fönster.
Avtalet med SP Fönster är mycket betydelsefullt för föreningen och för orten, vad gäller både förtroende och exponering. Det menar Thomas Mårtens, marknads-
ansvarig för Edsbyns IF Bandy och säger:
– Samarbetet visar vilken tro företaget har på Edsbyns IF Bandy, vilket känns både värdefullt, utvecklande och roligt.
SP Fönster är ett varumärke under företaget Svenska Fönster, och som största lokala privata arbetsgivaren har moderbolaget redan en betydande förbindelse med Edsbyns IF Bandys hemmaarena – Svenska Fönster Arena – som bär företagets namn sedan augusti 2013.
Som sponsor väljer företaget att stödja även föreningens sportsliga engagemang – inte minst inför den nyss påbörjade elitseriens start.
Thomas Liw, huvudtränare för Edsbyns IF Bandy:
– Vi väntar en otroligt intressant säsong. Sannolikt blir den mer intressant än på många år, både för serien i stort – då många lag är riktigt bra – och för oss i Edsbyn. Vi har ett bra lag och ser fram emot utmaningen.
Första hemmamatchen på Svenska Fönster Arena går av stapeln i omgång tre, den 31 oktober då Edsbyns IF möter Kalix Bandy.
För SP Fönster väntar en minst lika spännande framtid som ett av Sveriges ledande fönstervarumärken.