23948sdkhjf

Bolist lanserar digital butik i butiken

Under föregående vecka lanserade Bolist sina första digitala butiker. De finns nu i butiker på 25 orter.
Syftet med satsningen är att öka utbudet från den lokala butiken.

- Vi har tagit steget in i den digitala världen och sammankopplat den
fysiska och digitala handeln, skriver Bolist i ett pressmeddelande.
Kunden kommer nu åt hela sortimentet ur den digitala kanalen i butik och på så sätt behöver han eller hon inte åka till fler butiker för kompletteringsköp. De digitala butikerna består av interaktiva skärmar och pekskärmar.

Kundservicen kommer att vara densamma oavsett om kunden plockar varan fysiskt på hyllan eller plockar den från den digitala hyllan. Kunden kan få sin leverans hemkörd, hämta varorna direkt i butik eller på ett upphämtningsställe.

Utvecklingen går mot att kunden rör sig till större köpcentra och på mindre orter är
risken att butiken tappar kunder. Med satsningen av de digitala butikerna behåller
Bolists handlare kunden på den lokala orten.

Installation till kedjans alla butiker ska vara klart 1 maj 2014
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078