Snidex expanderar med egen säljavdelning
Marknadschefen Jimmy Nilsson, som tillträdde sin tjänst i augusti 2012, berättar:- Snidex tre starka varumärken SA - Snidex Aluminiumbeklädda fönster - och ST - Snidex traditionella Träfönster - samt Snidex Renova utgör tillsammans ett komplett fönsterprogram för objektsmarknaden inom både nyproduktion och ROT.Snidex lägger nu grunden för en expansion genom att bygga upp en ny marknads- och försäljningsavdelning inom företaget. En följd av detta är också att alla objektskunderna - små som stora - nu vänder sig direkt till fabriken för allt från förfrågningar till eftermarknad.- Vi får nu all verksamhet under ett och samma tak - från försäljning och marknad till konstruktion och tillverkning, säger Jimmy Nilsson.Just nu pågår rekrytering av ytterligare medarbetare till marknadsavdelningen.- Vår senaste rekrytering som säljare är Peter Åkerlund, och tidigare i år har Maria Nyström anställts som innesäljare och kalkylator, fortsätter Jimmy Nilsson.Bakgrunden till beslutet att bygga upp en egen marknadsavdelning är att Snidex efter årsskiftet inte längre kommer att vara medlem i Skellefteå Snickericentral, SCC, och därför i fortsättningen själva kommer att marknadsföra och sälja sina produkter.- Men redan från den 1 november 2012 är vår marknadsavdelning i full gång med att hantera nya förfrågningar från våra kunder, säger Kjell-Allan Jonsson, företagets vd.Snidex omsätter cirka 125 miljoner kronor och har cirka 90 anställda. Företaget ingår i Dovista-gruppen som är en växande producent av fönster och dörrar med tio varumärken och verksamhet i sju länder. Dovista tillhör i sin tur den danska VKR-Gruppen med totalt 14 000 medarbetare i 40 länder. (UA/NTT)