Digital delaktighet och lägre pris för huskund
Move Home heter det nya varumärket som enligt tillverkaren Trivselhus håller ett lägre pris än genomsnittet.Detta är, enligt dem, möjligt tack vare stordriftsfördelar i produktionen och förenklade processer från försäljning till färdigt hus.- Vi har sett att det finns en efterfrågan på marknaden, i synnerhet efter bolånetakets införande, efter något mindre och rationella hus med bibehållen hög kvalitet och standard. Genom enklare och tydligare arbetssätt och högre grad av standardisering sparar vi tid och resurser vilket gör det möjligt att sälja kvalitetshus till väsentligt lägre pris, säger vd Erik T Larsson, i ett pressmeddelande.En digital plattform, Bygg Online, ska förenkla beställningsförloppet för kunden. Tjänsten ska ge svar på frågor om byggprocessen och kunden kan själv skapa sitt hus och se resultatet genom bilder och ritningar i 3D. Kunden fär även veta det slutgiltiga priset.- Vi kommer att sköta merparten av vår kommunikation med kunderna via digitala kanaler, säger Erik T Larsson. KL