Trä i ny form
Omdaningen av tidningen Trä inleddes förra året då namnet ändrades från Träinformation. Nu blir tidningen 25 år, vilket bland annat uppmärksammas med att den får ny form..- Vi tyckte att det var dags. Vi ville förnya uttrycket och innehållet som vi hoppas ska ge läsarna lite mer djupgående kunskaper och inspiration, säger Sara Färlin, projektledare för Trä, till Dagens Media.Träinformation och sedermera Trä har alltid varit en snygg trycksak med högklassiga bilder. Med den nya formen ges ännu större möjlighet att satsa på bilderna, men samtidigt öppnar den också upp för längre texter.En tanke med den nya formen är att man även ska attrahera de yngre i målgruppen som främst består av beställande led med arkitekter och konstruktörer som primärmål.Efter att ha bläddrat igenom nya numret kan Woodnet konstatera att den är ordentligt upphottad. Hur de långa texterna kommer att uppskattas kan nog bli föremål för en del diskussion.Trä ges ut fyra gånger per år och har en upplaga på knappt 20 000. Svenskt Trä är en del av Skogsindustrierna. KB