23948sdkhjf

Södra Timber invigde nytt kundservicecenter i Nybro

Södra Timbers kundservice samordnas i ett gemensamt center i Nybro. Det innebär att den kundservice som tidigare låg spridd på sågverken samlats under ett tak.

Det nya kundservicecentret placeras i Nybro. Platsen har valts med hänsyn till att så många som möjligt av befintlig personal ska få ett rimligt pendlingsavstånd.- Totalt är det tolv personer från Södra Timbers gamla kundservice som har följt med i den nya organisationen. Tre personer har rekryterats externt. Det känns mycket bra att vi har så bred kompetens med så många års erfarenhet i gruppen, säger Eva Thunholm, marknadsdirektör på Södra Timber, i ett pressmeddelande.- Förändringen görs för att öka servicen, stärka partnerskapet med kunderna och ge inneförsäljningen större vikt, tillägger hon.Södra Timber införde en ny marknadsorganisation i höstas.Den första april centraliserades kundservice och inordnades under marknadsorganisationen i stället för att ligga spridd på sågverken som den gjorde tidigare. I går invigde Södra Timbers vd Peter Nilsson det nya kundservicecentret.Två viktiga frågor i arbetet med den nya organisationen har varit placeringen och om det ska vara ett eller flera kundservicecenter.- Vi har noga diskuterat för- och nackdelar med alternativen och kommit fram till att ett kundservicecenter ger bäst effekt. Det går att införa nya arbetssätt snabbare, få större flexibilitet, bättre kompetensöverföring och goda förutsättningar för ledarskap, säger Eva.Thunholm. KL

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063