Byggelit satsar hårdare än någonsin
- Våra produkter ligger i tiden, de är miljövänliga och de möjliggör ett hållbart och effektivt byggande. Med vårt nya arbetssätt är vi också väl rustade att möta industrins framtida krav, säger Peter Filén, vd på Byggelit i Östersund.Under hösten 2009 har Byggelit gjort den största marknadskampanjen på många år, som förutom annonsering också innebär ett tätare samarbete med återförsäljare.- Vi visar vår marknad att vi förutom att erbjuda förbättrade produkter också aktivt hjälper våra återförsäljare med marknadsföring och ger kunderna mervärden, säger Pär Lundin, marknadschef och fortsätter: - Vi har intensifierat vårt marknadsarbete och ser också att våra insatser har varit framgångsrika. Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke.Från att i slutet av 2008 och början av 2009 ha varit tvungna att skära ner antalet anställda har Byggelit börjat återanställa och nyanställa. Det gäller framför allt inom försäljning men också inom produktion och produktutveckling.(UA/NTT)