Marknadsföringspris till Svenskt Limträ
Då reklam- och marknadsföringspriset Guldfyren delades ut den 14 oktober stod Svenskt Limträ som vinnare i B2B-klassen. Branschorganisationen får priset för en annons- och vykortskampanj som riktats mot målgrupper inom byggsektorn och som utvecklats i samarbete med reklambyrån Krux&Co i Skellefteå.- Med kampanjen vill vi utmana rådande föreställningar om limträ och detta pris är ett bevis på att det har mottagits väl. Vi är mycket glada för priset, men sitter inte nöjda utan siktar naturligtvis på att vara ännu vassare nästa år, säger Johan Fröbel, verksamhetsledare på Svenskt Limträ.Kampanjen är uppdelad på tre år och Svenskt Limträ fick Guldfyren för det andra årets aktiviteter, som riktades särskilt mot byggherrar. Under det första året var målgruppen arkitekter och nästa år riktas kampanjen särskilt mot konstruktörer.Juryns motivering löd: "med ett vackert bildspråk och text, har vykort och annonser fått fram limträets alla goda egenskaper, en betydelse som aldrig böjer eller vrider sig."(UA/NTT)