Södra fick pris för långsiktig varumärkesvård
Tävlingen, som arrangeras av Dagens Industri och Sveriges Annonsörer, är en reklamtävling som premierar reklamkampanjer som gett stor effekt. I drygt tio år har Södra Cell tillsammans med Garbergs genomfört en relamkampanj med syfte att visa vad papper har för betydelse i våra liv. Kampanjen har bland annat bestått av böcker med vitt skilda teman, men med papper som gemensam nämnare. Alltifrån julklappspapper, konsertaffischer och matrecept till vistitkort och kärleksbrev har samlats in och tryckts i specialupplagor för kunderna.Juryns motivering lyder:?Varje år i mer än tio år har kunderna längtat, bett och sökte efter nästa välgjorda utgåva. På ett nästan magiskt sätt har årets vinnare förvandlat direktmarknadsföringsutskick till samlarobjekt. Södra har visat att långsiktig konsekvent varumärkesvård kan övergå i lång, trogen kärlek.?Frågan är nu när vi för första gången får se en kampanj för träprodukter motta ett liknande pris.(UA/NTT)