Exklusiva adresser ska stärka Boconcepts image
Danska Boconcept etablerar möbelbutiker på exklusiva adresser runt om ivärlden - allt för att stärka möbelföretagets verksamhet och image,skriver B...
Danska Boconcept etablerar möbelbutiker på exklusiva adresser runt om ivärlden - allt för att stärka möbelföretagets verksamhet och image,skriver Børsen. Syftet är främst att tjäna pengar, men även attdistansera företaget från lågprismarknaden.Boconcept öppnade nyligen en stor butik i Ginzakvarteren i Tokyo och enbutik i Soho i New York. Senare i år invigs en butik i Harrods iLondon. Ska först och främst tjäna pengar, men även distanseraBoconcpet från lågprismarknaden.- Erfarenheten visar att ju exklusivare adresser butikerna har, destostörre vinst genererar de - de höga hyrorna till trots, sägerBoconcepts försäljningschef Torben Paulin. PW