23948sdkhjf

Finlands Time for Wood-kampanj avslutad

Den finska timmerkampanjen Time for Wood, som pågått sedan 1997, har nått sitt slut. Time for Wood, som bland annat haft som syfte att betona träets roll i ...

Den finska timmerkampanjen Time for Wood, som pågått sedan 1997, har nått sitt slut. Time for Wood, som bland annat haft som syfte att betona träets roll i den finska kulturen, har lett till en comeback för trä som byggnads- och hantverksmaterial. Konkreta resultat kan ses runt om i Finland i form av såväl bostadshus som offentliga byggnader och broar uppförda huvudsakligen i trä. Kampanjen har vidare medfört att antalet arbetstillfällen inom sektorn ökat, att skogs- och naturvårdslagstiftningen förändrats samt lett till en ökad satsning på utbildning och forskning inom området för skog och trä. Bakom kampanjen stod bland andra Finska Skogsförbundet, högskolor och universitet samt organisationer inom skogssektorn. (ForestBulletin)

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.058